EMILIO SOLLA SEDUEIX EL PÚBLIC DE NAVÀS AMB EL SEU GENIAL TALENT MUSICAL

El pianista i compositor argentí Emilio Solla va fer una actuació històrica i singular, diumenge a la tarda al Casal Sant Genís de Navàs, posant de manifest el seu mestratge i domini del piano. Es va mostrar proper, inspirat i molt emotiu en el seu retorn a Catalunya, on la dècada dels 90 va fer-hi una estada com a professor i músic habitual dels clubs de jazz a Barcelona.
La seva presència a Navàs va ser propiciada per l’amistat que l’uneix amb el director de l’Escola de Música, Jordi Pujols, que n’havia estat alumne. L’actuació s’emmarca dins el cicle de Concerts d’Hivern, organitzat per l’Ajuntament de Navàs.
Emilio Solla va fer una actuació espectacular, amb plenitud de facultats tocant el piano i una capacitat musical i mental per transmetre emocions i estats d’ànim, que li donen una pàtina artística excepcional. La seva música neix d’una barreja de folklore argentí, música clàssica i jazz, amb una capacitat d’improvisació que sembla que no tingui límits. La seva connexió amb el públic va ser des del minut zero. És d’aquells concerts que el públic s’hi troba tan a gust que no voldria que mai finalitzessin. Un dels bisos més aplaudits va ser el del tango “El Choclo”.
El pianista va tocar tres peces amb la Banda de Jazz de l’Escola de Música, entre elles New York i Blue Moon. Els joves alumnes van viure una experiència molt enriquidora.
El cicle de Concerts d’Hivern havia començat dissabte a la tarda amb el grup de cambra Guillamí Trio, que va oferir un concert de música clàssica amb temes de Rachmaninoff, Shostakovich, Ravel i un bis de Mozart, a l’auditori de l’Escola de Música que es va omplir de públic.

Els concerts continuaran el proper cap de setmana amb el pianista Roger Illa, dissabte a les 7 de la tarda a l’auditori de l’Escola de Música i, diumenge amb el trio format per Eduard Freixa, Martí Riera i Marc Puso, diumenge a les 7 de la tarda, al Casal Sant Genís.