1ª TROBADA DE BAIXISTES

La tarda del Dissabte 16 de gener, els alumnes de baix elèctric de l’escola van participar en la 1ª Trobada de Baixistes que va tenir lloc a l’escola de Música de Manlleu.

La trobada estava organitzada pels professors de baix elèctric de les escoles de música de Manlleu, Roda de Ter, l’Esquirol, Gurb, Taradell, Vic i Mataró. I s’emmarcava dins el programa del 19è Cicle de Jazz de Manlleu.

Durant tota la tarda, vam poder participar en diferents activitats on totes tenien com a eix central el baix elèctric:

1. 1ª trobada de baixistes. Un total de 36 alumnes es van ajuntar per interpretar 2 temes del músic i baixista Xavi Grau, arranjats per a l’ocasió (Tic-Tac i Tutti). Després de fer una estona d’assaig per ajuntar totes les veus, les famílies van poder gaudir d’una fantàstic concert de baixos on també s’hi va afegir el Baixista Miki Santamaria.

2. Classe Magistral de Miki Santamaria: Els alumnes van poder gaudir de les explicacions i demostracions que en Miki ens va oferir al llarg de la classe Magistral. La xerrada es va dividir en 3 parts:

– Tècniques avançades per baix (slap, tapping, harmònics, palm mute).

Ritme (visualització del ritme mitjançant el “groove grid concept” – concepte de graella del groove).

-Pentatònica (vàries maneres de visualitzar-la i tocar-la, maneres molt pràctiques per aplicar-la, etc).

3. Concert Miki Santamaria Trio: Acompanyat de José Gallardo als Teclats, i de Jose Benítez a la bateria, ens van oferirir un repertori de temes de jazz, fusió i smooth jazz amb composicions pròpies i temes clàssics dels estils. Dins del concert, el Miki Santamaria ens va oferir un tastet d’un dels seus projectes en el qual la idea és interpretar temes solament amb el Baix Elèctric. En aquesta ocasió, vam poder gaudir de 3 de les peces en les quals ha treballat.

Una tarda molt intensa, amb moltes activitats, moltes experiències i molta informació que els nostres alumnes van poder experimentar i gaudir.

Una primera trobada de baixistes que ens ha deixat amb molt bon sabor de boca i que esperem que a partir d’ara, n’hi hagi moltes més!