La sortida al Museu de la Música i a l’Auditori: tot un èxit!

Dissabte 7 de febrer, les famílies i els alumnes de Sensibilització i Iniciació Musical de l’Escola Municipal de Música i l’Escola Bressol  “Quitxalla” van gaudir d’una sortida en familia a Barcelona, on al matí van fer una visita guiada al Museu de la Música i a la tarda van assistir al concert de l’Auditori de “Tubs i Tubes”.

Al Museu de la Música van poder veure i conèixer diferents instruments que ens han acompanyat al llarg de la història, tan antics com contemporanis (intruments de vent, corda, percussió, elèctrics,…). Van poder contemplar algunes de les “joies” que tenen exposades, algunes d’elles, peces úniques i molt antigues (flauta de cristall, guitarra de cartró, clavicordi parts del qual està fet amb closca de tortuga,…).Al final del recorregut, alumnes i pares, van poder tocar alguns instruments: guitarra elèctrica, arpa, violoncel, teclat.

I Després d’un bon àpat en família, van anar a l’Auditori on tot estava a punt per començar el concert de Tubs i Tubes.

2 Tubes i 1 Bombardí eren el fil coductor de l’espectacle on també s’hi van anar afegint tota una sèrie d’instruments de vent creats especialment per aquest espectacle.

Entre d’altres, van poder veure i escoltar: el tubòfon i el contratubòfon, el saxo de regadiu, la cresta d’acords, la lira de tubs,… Cada un d’ells, ben màgic i especial!

Els músics, des d’un inici, van copsar l’atenció del públic assistent, animant-los a cantar, ballar i participar de diferents maneres (cantant, ballant, picant de mans, expressió corporal). Alguns nens i nenes van ser escollits per a pujar dalt de l’escenari per ballar el “ball de Cascavells” i acompanyar els músics en la següent cançó.

Algunes de les peces que es van interpretar, entre les quals hi havia composicions exclusives d’Albert Guinovart, van ser:

Moment musical núm.3 – F. Schubert

Humoresca núm.7 – A. Dvorák

Gavota (de la Suite francesa núm. 5, BWV 816) – J.S. Bach

Vintage – A. Guinovart

Dansa dels follets – A. Guinovart

Malagueña – I. Albéniz

Volta cap aquí – Tradicional catalana

Marxa turca (de la Sonata per a piano, KV331) – W.A. Mozart

Polka (de l’Àlbum de joventut, op.39) – P.I. Txaikovski

Ball de cascavells de Cardona – Tradicional catalana

Alice Springs – A. Guinovart

L’àngel de la son – A. Guinovart

Un gran dia que va deixar a les famílies amb un bon sabor de boca i amb ganes de repetir l’experiència!!